top of page

Ma hakkasin ronima

Ma olen nüüd ametlikult norra keele algtasemeõppe läbi teinud. Oskan natukene juttu puhuda küll, aga kui keegi ütleb mulle midagi norra keeles, siis ma pean umbes 10 sekundit selle üle mõtlema, et millest nüüd täpselt jutt käib. Kahjuks meil edasijõudnu taseme tunde enam ei tule. Nüüd peab hakkama omal käel keelt õppima, seega üritan ikka iga päev sellega tegeleda.

Pärast suusatrippi hakkasid meil koolis ronimistunnid. Mitte bouldering, vaid köiega ja puha. Jälle tuleb mul oma hirmudele vastu astuda ja 10 meetri kõrgusel nööri otsas rippuda. Esimesel tunnil oli ikka õudne. Samal ajal oli see täpselt normaalse raskusastmega, et ma sain minna flowsse. Kui päris aus olla, siis ronimine hakkas mulle kohe väga meeldima. Ostsin endale ronimisussid ja muu varustuse ka. Kindlasti tegelen sellega edasi ka pärast Eestis tagasi olles. Panin endale juba eesmärgi paika - Eestis teen ronimiseksami ära, et rohelist ronimiskaarti saada – siis võib ilma instruktori kullipilguta rajal olla. Õnneks on Taavi juba boulderingi päris palju teinud ja oli kohe nõus minuga edaspidi igale poole ükskõik, mis ajal ronima tulema.

Meil on koolis boulderingi sein ka. Kahjuks see mulle nii väga ei meeldi. Ma ei tea, kus see loogika on, aga 1.5 meetri kõrguselt alla hüpata on minu jaoks palju hirmsam kui 10 m kõrgusel köie otsas tolgendada. Aga boulderingi seinal saab tehnikat harjutada ja vastupidavust treenida. Sinna võib iga päev minna, aga köiega ronimiseks on „järelvalvaja“ vaid mõned korrad nädalas kohal. Seega mõni päev nädalas võib mind boulderingi seina otsas värisemas näha.

Vahepeal oli mul korraks see tunne, et ma ei tea, mida elus teha, kuhu minna, mida pikemas perspektiivis peale hakata. Siis ükspäev jälle tsillisin Facebookis. Ja siis järsku tuli mingi sähvatus pähe! Ma panin kogu oma järgmise kahe-kolme aasta masterplaani, noh, nii 1 minuti jooksul paika! See on parim plaan ever! Ma olen nii elevil elu pärast. Aitäh, Facebook!

See on varsti juba traditsiooniks saanud, et ma Oslo Gardermoeni lennujaamas postitust kirjutan. Jah, ma olen jälle siin, terve öö, oma teises kodus... Varahommikul lendan nädalakeseks Saksamaale ja üldse mitte kooliasjus. Eks ma nädala pärast kirjutan Saksamaast ka.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page